Sociale Dienst en Ombuds
Als student kan je plots geconfronteerd worden met allerlei sociale, administratieve, financiële vragen of problemen. De deur van Sociale Dienst van Hogeschool PXL staat steeds open om te luisteren naar jouw verhaal. Aarzel niet ons te contacteren.
Sociale Dienst
Zit je met vragen omtrent sociale, administratieve of financiële zaken. De maatschappelijk assistenten van Hogeschool PXL staan steeds open om te luisteren naar jouw verhaal. Voor allerhande advies en informatie aangaande je statuut als student, kinderbijslag, werkloosheid, mutualiteit, OCMW-steun, studeren met een RVA-vrijstelling, werken als jobstudent, vakantiewerk, … kan je er steeds terecht.
Moeilijkheden om je studies te financieren?
Misschien kom je wel in aanmerking voor een STUVO-toelage. Na een financieel onderzoek gaan wij na wat de mogelijkheden zijn. Zo bestaat er een toelage op vlak van studiereizen, materialen, openbaar vervoer, op kot gaan, laptop,... Opgelet! Deze financiële tussenkomst heeft niets te maken met een beurs of studietoelage van de Vlaamse Overheid.
Bereikbaarheid
De sociale dienst is bereikbaar zonder afspraak op de volgende momenten (gebouw D, 2e verdiep):
Maandag, woensdag en donderdag van 8u30 tot 16u00
Dinsdag van 8u30 tot 12u30
Vrijdag van 8u30 tot 14u00
Je kan een afspraak maken via mail naar socialedienst@pxl.be.
Je kan ook steeds rechtsreeks contact opnemen met een van de medewerkers:
romina.bijnens@pxl.be
+ 32 11 77 58 42
+ 32 479 88 52 49
krista.derks@pxl.be
+ 32 11 77 58 43
+ 32 488 35 47 53
evelien.vanmelckebeke@pxl.be
+ 32 11 77 58 41
+ 32 489 78 12 42
Ombudsdienst
Heb je behoefte aan een vertrouwelijk gesprek, een vraag of ontevredenheid omtrent bepaalde opleidingsonderdelen, of wens je een klacht in te dienen m.b.t. een medestudent, docent of de resultaten van je jury of examen, kan je na een afspraak via mail terecht bij de ombudsdienst:
Voor studenten Grafisch Ontwerp en de Educatieve Master: Jeannine Vrins (Jeannine.Vrins@pxl.be)
Voor studenten Juweelontwerp en Vrije Kunsten: Luc Rerren (Luc.Rerren@PXL.BE)
Het gesprek wordt altijd met de meeste discretie behandeld. In geval van een klacht wordt er een veslag gemaakt dat wordt overgemaakt aan het opleidingshoofd die verdere stappen zal ondernemen, indien nodig.