MAD ABOUT ARTS? Breng dan zeker een bezoek aan de expo VLOEDLIJN. Nog tot 29 maart in MAD-Gallery Hasselt. Kijk hier voor meer info

oktober 2016

17 november 2016
gepost door Luc Rerren

Op 17.11 gaat de Brusselse kunstenaar Emmanuelle Quertain in gesprek met kunstcritica Eliane Van den Eynde, naar aanleiding van haar eerste institutionele solotentoonstelling bij KRIEG.

Later dit jaar zullen ook nog Jos De Gruyter & Harald Thys (24.11), Antony Hudek (1.12), John Körmeling (8.12) en Annie Gentils (15.12) een performance/lezing geven. Het programma voor het tweede semester wordt begin 2017 bekend gemaakt.

23 november 2016
gepost door Luc Rerren

Breng een bezoek aan onze infodag en maak kennis met docenten en studenten. Ontdek het curriculum en de troeven van de bruisende PXL-MAD School of Arts, gelegen tussen Quartier Canal en het stadscentrum van Hasselt.

01 december 2016
gepost door Luc Rerren

Grafisch vormgever en alumnus Bert Dries — beter bekend als 'Musketon' — komt spreken hoe hij als jonge ondernemer en ontwerper werkt voor grote namen zoals Mazda, Coca-Cola...
Verwacht je aan boeiende lezing waarin Bert je mee neemt doorheen zijn creatief denkproces en hoe hij te werk gaat met zijn cliënten.

De lezing is toegankelijk voor studenten, alumni en andere geïnteresseerden.
Schrijf je in via deze link

 

06 december 2016
gepost door Luc Rerren

Andrew Livingstone onderzoekt in zijn keramische kunstwerken de integratie van digitale media. Andrew leidt CARCuos — het Keramisch Onderzoeks Centrum van de Universiteit van Sunderland (UK) — en is daar ook projectleider van de masteropleiding Keramiek.

De plaatsen zijn beperkt! Schrijf je hier in voor 20 november 2016.

03 oktober 2016 tot 20 december 2016
gepost door Luc Rerren

Tijdens de Stadstriënnale TRADEMARKS presenteert PXL-MAD School of Arts het project Sensory Marks - TouchLogo. Deze tentoonstelling toont een nieuwe manier om corporate identity en image building te visualiseren.

Kunstenaar Peter de Cupere, bekend om zijn werken met geuren, toont hier geen installaties met geuren maar gebruikt de tastzin als medium om logo’s te creëren. Dit kunstzinnig project gaat verder dan de louter visuele betekenis van een beeld en speelt verder in op de zintuigelijke betekenis en gewaarwording.